П ътят към комерсиализиране на твърдотелните батерии в автомобилната индустрия отнема повече време, отколкото мнозина очакваха, но все по-голям брой производители разработват този тип батерии за своите електромобили от следващо поколение. В тази сметка попада китайският лидер BYD, който казва, че неговите твърдотелни батерии първоначално ще бъдат пуснати през 2027 г., а в масово производство ще влязат през 2030 г.
През уикенда се Китайският форум за иновации и развитие, по време на който главният технически директор на компанията за литиеви батерии на BYD, Сун Хуаджун, разкри, че нейните твърдотелни батерии ще използват сулфидни електролити. Той не каза към каква енергийна плътност се стреми BYD, но миналата година компанията започна пилотно производство на 20 Ah и 60 Ah твърдотелни батерии.
BYD може да започне да въвежда твърдотелни батерии през 2027 г. за своите модели от среден и висок клас, а в масовия клас това да започне да се случва между 2030 г. и 2032 г., съобщава CarNewsChina. В дългосрочен план компанията очаква твърдотелните батерии да струват приблизително колкото съществуващите технологии.
Това далеч не означава, че краят е близо за настоящите батерии. Говорейки на същото събитие, главният учен на BYD и главен автомобилен инженер, Лиан Юбо, казва, че LFP батериите няма да изчезнат през следващите 15 до 20 години, отбелязвайки, че те ще останат важни за достъпните електромобили.
Много други китайски производители също работят усилено върху твърдотелни батерии. През октомври миналата година Chery заяви, че в момента разполага с прототипи на твърдотелни батерии с енергийна плътност от 400 Wh/kg и очаква да увеличи това до 500 Wh/kg. Компанията планира да инсталира тези нови батерии в автомобили през 2026 г., преди да започне мащабно производство през следващата година. Chery казва, че тези батерии могат да осигурят на нейните електромобили до 1500 км пробег с едно зареждане.